OLAYIN ÖZÜ NE?

 


 -       Diyetisyenim “Ata bin.” dedi. Yirmi gündür ata biniyorum Salih abi.

                     +    Peki, işe yaradı mı Nedim?

                     -       Yaramaz olur mu Salih abi? At beş kilo verdi.

 

Doğru Yerde Risk Almak

 

Çocuğunuzla kötü olacaksanız hatayı doğuran yerde kötü olun. İlk başlarda kötü olup sorunu baştan halletmelisiniz. Halletmezseniz sonrasında bir çok kez acısını yaşayıp, kötü olacaksanız!’ Öğretmen, bizi çağırdığı veliler toplantısında böyle dedi.  Sonra devam etti.

 

Çocuğun erken kalkma problemi var. Sabah uyanması için uğraşmak yerine, zamanında uyuması için uğraşmalıyız. Geç yatma probleminin ana kaynağını bulmalıyız. Geç yatma sebebi telefon veya oyun konsolu olabilir. Bunlar ise onlarla ilgili çalışma yapmak lazım.

 

Çocuğuna dondurma vermeyeceksen baştan verme! Kötü olacaksan burası tam yeri. Çocuğa dondurmayı verdikten sonra bademcikleri şişebilir. O zaman kızıp, bağırıp çağırmanın bir anlamı yok. Yanlış bir zamanda kötü oldun. Şu anda çocuğu düzeltecek bir şey yok. Yanlış yerde birbirimize kızıp, öfkeleniyoruz. Kızılacak şeyler ana rayların makas değiştirdiği yerler olmalı. Yanlış yola girdikten sonra kızmanın bir anlamı yok. Risk alacağımız yerler yolun değiştiği noktalar olmalı.Sadece kontrolsüz bir şekilde risk almayın.

 

Çocuğunuzun üç beş metre ileri gitmesine izin verin. Elli metre sonra havuz var, muhtemelen düşecek. Sen onu havuza düşmeden yakalamalısın. Ama bırak o tarafa doğru gitsin. “Gitme havuza düşersin!” diye çocuğu engelleme. Sen çocuğu beş adımda yakalayabilecek durumdasın. “Ya düşerse?” Mühim değil, sen sürünerek bile çocuğuna zamanında yetişebilirsin. Çocuk düşmüş olsa bile hala kurtarmak için zamanın var. Böyle bir ebeveyni izlediğinizde “Ne kadar geniş biri!.” diye düşünürüz. Ama detaylara baktığınızda çocuklarıyla ne kadar ilgili olduğunu görüyorsunuz. Çocuğunun kendini geliştirmesine müsade edecek kadar cesur. Ama başına bir şey gelmesini engelleyecek kadar da korumacı.

 

Erkek çocuklarımız tabii ki şoförlüğü öğrenmeli. Ama öğrenme aşaması senin kontrolünde olmalı. Bu çocuk eninde sonunda şoförlüğü zaten öğrenecek. Kendi kendine öğrenmesi onun için daha riskli olurdu. Senin kontrolünde olması hatasında merhametle karşılaşacağı anlamına gelir.

Alkol bağımlılığı olan birine alkolün zararlarını anlatmanız etki yapmayabilir. Fakat çevresini, buna neden olan alışkanlıklarını tespit ederek başlamalıyız. Yani problemin kaynağını bulursak çözüm üretebiliriz. Onu eleştirerek veya yererek bir çözüm üretemeyiz. Onunla tartışmak gerekiyorsa, çevresini değiştirmek için tartışmalıyız. Veya marifetini arttıracak faydalı alışkanlıklar edinmesini sağlamalıyız.

 

Midesi problemli kişinin her ağrıda ilaç atması çözüm değil. İlaç kullanmak yerine ağrının sebebine bakmalıyız. Mesela haz duyduğu zararlı yiyeceklerden sakınmasını sağlayabiliriz. Faydalı olan, belki sevemeyeceği yiyeceklere yönlendirebiliriz. Biraz bedel ödeterek sürekli hazzını artırabiliriz. Bu şekilde anlık haz için zararlı yiyeceklere ihtiyaç duymaz. Böylece mide probleminin ana kaynağının önüne geçmiş oluruz.’ Spor yapmaya ve bedel ödemeye yönlendirmenin öneminden bahsetti. Sağlık varken kıymetini bilmemiz gerektiğini anlattı hocamız. 

 

Bunca yıldır veliler toplantısına giderim. Hiç bu tarz bir hoca ile karşılaşmamıştım. Gerçekten hayatta riskin aslında nerede alınması gerektiğini anlattı. Hemen uygulayabileceğimiz çocuk yetiştirme yöntemlerinden bahsetti. Bize öyle güzel bilgiler verdi ki çok memnun kalmıştım. Ben dahil bütün veliler öğretmenin söylediklerinden çok etkilenmiştik. Bir olayın özüne inmenin ne kadar önemli olduğunu öğrenmiştik.

 

Hocamız son olarak “Doğru yerde risk alın, arkanıza yaslanıp olanları izleyin…” dedi.

Deneyimsel Öğreti der ki; “Bir tesisattaki ana musluğu temiz tutmalısın. Ana musluğu temiz tutarsan, tesisat içerisindeki pislenmeleri temizlemek kolay olur. Ama ana musluktan kirli su akıyorsa, o tesisatı temizlemek mümkün olmaz.” Peki tesisatı bilmeden musluk mu kirli, tesisat mı kirli anlayabilir miyiz? Bunu anlamak içinde bize bir takım ölçüler verir. Adeta binanın tesisat projesi gibi, insanı tanıma yöntemlerinden bahseder.  İnsanların birbirlerinden farklı olmalarının sebebini anlatır. “Kim Kimdir?” seminirleri ile bu farklılıkları ve sebeplerini anlatmaktadır.


Yorum Gönder

Yapılan yorumlar onaylandıktan sonra gözükmektedir.

Daha yeni Daha eski